понедељак, 30. октобар 2017.

Nan hlebcici i lagana corbica od paradjza







Jako ukusne i lagane za pravljenje  lepinjice koje podsecaju na Indijski hleb koji se zove Nan

Odlicne za laganu veceru ako ste imali rani i obilni rucak,

Ja sam ih pravila jednog danai zajedno sa corbicom od paradajza.

Ovaj recept je napravljen od praska za pecivo A a su bolje sa praskom za pecivo

posto sam do sada isprobala nekoliko puta i nekoliko varijanti i sa kvascem i sa pecivom licno mislim da je varijanta sa praskom za pecivo bolja


 Potrebno je

560 grama brasna
1 mala kasicica soli
2 kasicice praska za pecivo
100 ml jogurta
300 ml mlake vode

malo ulja za premazivanje lepinja pre pecenja

Od svih sastojaka  zamesiti testo u jednoj vanglici
Ja ga prvo radim dobro varjacom u jednoj vanglici i pokupim sve sastojke  A onda malo i rukom
 Ne treba puno mesiti samo da se svi sastojci sjedine i da se odvaja od vanglice
 Testo ne treba da bude tvrdo ali ni previse mekano
 Mozete ako je premalo tecnosti dodati jos malo brasna i  onda ga izbaciti na radnu povrsinu i malo rukom izraditi
Zameseno testo ostavite nekih 20 minuta da odmori Ako vam se ne zuri moze i duze slobodno.


Kada ste zamesili i sacekali nekih 20 minuta stavite testo na radnu povrsinu i nozem ili rukom iskidajte nekih 6 do 8 jednakih delova

Razvucite ih malo rukom i pemazati jednu stranu sa malo ulja pre pecenja

Lepinje se ne prze  na ulju vec u tiganju bez ulja
  Dovoljno je samo zagrejati tiganj namazati lepinju sa jedne strane , staviti da se przi nekoliko minuta na jednoj strani pa premazati drugu stranu pa okrenete tu stranu da przite

Mozda su malo zilave kad stoje i ohlade se ali dok su vruce odlicne su ( meni su dobre i hladne ali moj muz misli da su malo zilave....stvar ukusa )
Zato preporucujem jesti ih vruce  uz neko jelo ili uz sir i ajvar



Ja sam ih danas pravila i jeli smo ih uz laganu ukusnu corbicu od paradajza,










Corbica od paradajza;
Potrebno za 4 porcije



 2 manje glavice crnog luka

3 kasika maslinovog ulja

2 kasike putera

malo oregana ili timjana ako imate

zacinskog bosiljka malo

400 grama paradajza iz konzerve ili nekoliko svezih isecenih grubo

3 decilitara vode

2 kocke buljona pileceg ili od povrca

list lorbera

1 sargarepa




Na puteru izsprziti sitno iseckani crni luk malo dodajte sargarepu i proprzite neki minut
Dodajte onda  paradajz , kocku buljona maslinovog ulja , vodu i sve sastojke koje zelite da stavite unutra i kuvajte nekih 20 do 30 minuta

Kada mislite da je dobro ukuvano na laganoj vatri  izbacite lorber iz nje
Uzmite stapni mikser i izmiksajte supu kremasto i vratite na ringlu
Dodajte kasicicu secera da bi bila manje kisela
Mozete dodati pri kuvanju malo vina ( smanjite onda vodu) radi boljeg ukusa ali i to je isto stvar ukusa
Na kraju kad izmaknete corbicu sa ringle mozete  staviti kisele pavlake 2 decilitara ili kao ja samo malo odozgo pri serviranju

Moze se isprziti nekoliko snita pancete sitno iseckane i da se ubaci kad servirate  corbicu zajedno sa pavlakom








 A sada verzija lepinja sa kvascem Mada licno mislim da su bolje one sa praskom za pecivo A vi probajte pa odlucite sami

12,5 grama kvasca svezeg

1½ dec mlake vode
 1 dec jogurta
1 kasika ulja
1 kasika meda
malo soli
5 do 6 decilitara  brasna


Izmrviti kvasac u jednoj ciniji i pomesati ga da se razbije sa ono malo vode
Pomesati jogurt ulje i med i vise od pola brasna  soli i dodati u to vodu sa kvascem i mesati kasikom dodavajuci po malo brasno sve dok se testo ne pocne da odvaja od cinije
Ostaviti da odstoji i naraste 60 minuta

Izvucite testo na pobrasnjenu radnu povrsinu  ( bez ponovnog mesenja) i podeliti ga u 7 do 8 istih delova
Pre przenja svaku lopticu razvuci rukom ili oklagijom ( ja sam rukom ) u malo vece tanke lepinje  pouljite samo zagrejani tiganj cetkom sa malo ulja spustite lepinju i premazite odozgo ostavite 2 do 3 minuta da se przi pa okrenite drugu stranu
Tako ponovite sa ostalima Znaci nikakvo przenje u puno ulja samo malo zetkicom premazati ili lepinje ili tiganj
Bice dosta dima i mirisa u kuci ali ja otvorim svve  prozore i vrata i isprzim na brzinu Ve rujte mi vredno je svakog dima i mirisa u kuci
Jesti sa cim hocete
 Ajvar , sir kajmak uz kuvano jelo bez icega
Po vasoj zelji
Prijatno!













Нема коментара:

Постави коментар